S konfiguratorjem do 14-krat več povpraševanj, ki jih obdelate v enem kliku

Študija primera

Podjetje Impol Servis d.o.o. z več kot 30-letno tradicijo se ukvarja s prodajo aluminijastih polizdelkov in izdelkov ter je del Skupine Impol, ki velja za eno največjih predelovalk aluminija v tem delu Evrope, saj se glede na velikost izvoza uvršča na šesto mesto v Sloveniji. Njihova osnovna vodila, po katerih se razlikujejo od konkurence, so prilagodljivost, hitra odzivnost, kratki dobavni roki, kakovost, takojšnja dobava in skrb za kupce.

V podjetju želijo biti v koraku s časom in so stalno v iskanju inovativnih digitalnih rešitev, ki jim zagotavljajo konkurenčno prednost in nudijo vrhunsko uporabniško izkušnjo tako kupcem kot zaposlenim. Kot pravi direktor podjetja Marko Žunec, je logična posledica digitalizacije optimizacija procesov, ki prihrani čas – tako zaposlenim v podjetju kot tudi kupcem.

Izzivi: neenoten kanal za sprejem povpraševanj in zamudna priprava ponudb

Eden od izdelkov iz prodajnega programa podjetja so ograjni sistemi, ki jih tržijo pod blagovno znamko NABO. Ograje, tako dvoriščne kot tudi balkonske, so kompleksni izdelki, narejeni po meri kupca. Vsaka ograja se razlikuje glede na lastnosti: oblika, barva, dolžina, širina, število letvic, tloris ograje itd. Prodajni proces je bil zaradi prodaje tako kompleksnih izdelkov precej otežen.

Povpraševanja za ograjne sisteme, ki so jih pridobivali po telefonu in e-mailu, so bila pomanjkljiva in nepopolna, saj kupci niso skoraj nikoli podali vseh informacij, ki jih je prodajni predstavnik potreboval za pripravo ponudbe. Potrebno je bilo ogromno komunikacije med kupci in prodajnim predstavnikom za pridobitev vseh specifik ograje.

Sledila je priprava ponudbe, ki je vključevala ročen izračun cene ograje glede na podane lastnosti. Prodajni predstavnik je za pripravo ponudbe v povprečju potreboval 40 minut, odvisno od kompleksnosti ograjnega sistema. Ker je bil izračun cene ograje ročen, je prihajajo tudi do človeških napak. 

Za ograjne sisteme v podjetju Impol Servis je v veliki meri zadolžena ena oseba, ki je morala v času večjega števila povpraševanj podaljševati delovni čas, da je v doglednem času odgovorila na vsa povpraševanja.

Iskali so inovativno digitalno rešitev, ki bo odpravila naštete izzive in v ospredje postavila vrhunsko nakupovalno izkušnjo kupca. In tako so izbrali konfigurator SaleSqueze.

Rešitev: konfigurator, ki avtomatično naredi ponudbo

Konfigurator SaleSqueze kupca vodi čez proces raziskovanja in prilagoditve ograj ter oddaje povpraševanja. 

S konfiguratorjem je podjetje Impol Servis pridobilo enoten kanal za pridobivanje povpraševanj, saj tudi kupce, ki jih kontaktirajo po telefonu ali e-mailu, usmerijo na konfigurator. 

K temu da je slednji postal prvi kanal za povpraševanja, je pripomogel tudi dober razmislek o tem, kako povezavo do njega vključiti v spletno stran. Podjetje na spletni strani kot edini klic k akciji ponudi povezavo do konfiguratorja.

Konfigurator je poskrbel za ogromen prihranek časa, saj avtomatično izdela ponudbo, ki jo prodajni predstavnik le preveri in jo z enim klikom pošlje potencialnemu kupcu. Tako prihranijo približno 35 minut na obdelavi posameznega povpraševanja, kar pomeni, da povpraševanje obdelajo 8-krat hitreje. Prihranjen čas pa usmerijo v razvijanje odnosa s kupci in zaključevanje poslov. 

Porabljen čas za obdelavo povpraševanja pred in po vpeljavi konfiguratorja
Aktivnost Porabljen čas prej Porabljen čas sedaj Privarčevan čas
Pregled povpraševanja 10 min 5 min 5 min
Pregled, ali povpraševanje vsebuje vse zahtevane podatke 10 min 0 min 10 min
Če vsebuje zahtevane podatke 0 min 0 min 0 min
Če ne vsebuje zahtevanih podatkov 5 min 0 min 5 min
Priprava ponudbe 10 min 0 min 10 min
Ponovni pregled ponudbe 5 min 0 min 5 min
Pošiljanje ponudbe 1 klik 1 klik /
Skupaj 40 min 5 min 35 min

Poslovna logika produkta je shranjena v konfiguratorju, zato ne prihaja več do človeških napak pri izračunu, hkrati pa se proces nemoteno odvija tudi v primeru dopustov in bolniških odsotnosti.

Konfigurator avtomatizira proces od prodaje do proizvodnje, saj se delovni nalog kreira avtomatično, kosovnico pa nato pošlje v proizvodnjo.

Konfigurator na prvo mesto postavi kupca

Pri načrtovanju konfiguratorja je bil v središče postavljen kupec, saj mu je podjetje želelo ponuditi vrhunsko izkušnjo naročanja ograjnih sistemov. Kupec je voden čez proces raziskovanja ograjnih sistemov, prilagajanja lastnosti po svojih željah in oddaje povpraševanja.

Konfigurator prihrani čas tudi kupcu, saj lahko iz udobja svojega doma razišče izdelek in pridobi ponudbo ter se na podlagi teh informacij odloči za nakup.

Kupcem, kot tudi prodajni ekipi sta pomembna sledljivost in obojestranski pregled točnosti podatkov. Le-ti so vedno na voljo, saj so v digitalni obliki, prav tako pa se podatki lahko v določenem obdobju tudi ažurirajo. Vsak popravek ponudbe dobi številko revizije in tako se takoj vidi narejena sprememba, pri čemer se predhodna ne izbriše, toda aktualna je vedno zadnja revizija.

Ključni rezultati konfiguratorja ?

Kombinacija kakovostnega produkta, dobro zasnovane marketinške kampanje in atraktivne uporabniške izkušnje konfiguratorja je podjetju v  prinesla vrhunske rezultate:

  • 14-krat več povpraševanj v primerjavi z enakim obdobjem v letu 2020,
  • povpraševanja so obdelana 8-krat hitreje – namesto v 40 v samo 5 minutah.

Impol Servis je prvo podjetje v Sloveniji, ki svojim kupcem nudi možnost, da si ograjne sisteme sestavijo preko konfiguratorja. Vlaganje v digitalne rešitve, s katerimi pri kupcu vzbudiš »waw efekt« in hkrati optimiziraš lasten proces, prinaša konkurenčne prednosti, meni direktor podjetja Impol Servis. Odlična uporabniška izkušnja konfiguratorja in dobra trženjska strategija pa pripeljeta odlične poslovne rezultate.

Mnenje zadovoljne stranke

“Konfigurator je super orodje, ki bi ga priporočal vsakemu, ki proizvaja konfigurabilne izdelke. S konfiguratorjem pridobite avtomatiziran proces od zajema povpraševanja pa vse do pošiljanja kosovnice v proizvodnjo. Prihranek časa je za podjetje ogromen – v povprečju 35 minut na posamezno povpraševanje, kupci pa so deležni odlične izkušnje naročanja.”

— Marko Žunec, direktor podjetja Impol Servis

89 % prihranek časa z izdajo ponudb, 14-krat več povpraševanj in 40 % višja prodaja 

Prejšnji prispevek
Urejen proces B2B naročanja in prihranek do 70 % časa pri obdelavi naročila
Naslednji prispevek
Kako je podjetje Armat preko konfiguratorja izdalo za 478 % več ponudb
Meni